Domů / Seriál / Keš, keš a zase keš…
Keš, keš a zase keš…

Keš, keš a zase keš…

V tomto pokračování našeho seriálu navazujeme na předešlé téma a podíváme se o něco podrobněji na to, kam můžeme vyrazit, pokud nás jen pár keší za den neuspokojí.

Začneme tím, kde máme šanci získat za den bodů nejvíc, tedy powertraily. Připomeňme, že powertrail není nic jiného, než příležitost v co nejkratším čase získat maximální počty bodů. Obvykle proto bývají přístupné i autem a keše bývají všechny stejné. Často je to filmovka, či malá petka. Nedá se počítat s žádným vymakaným listingem, většinou je vytvořen metodou CTRL+C a CTRL+V, tedy bývá u všech stejný. To se týká hlavně těch zahraničních. Jde často jen o pár vět. Pokud chcete cokoli vzkázat autorům, je nejlepší to udělat v logu hned u první keše, popř. u bonusové poslední (pokud ji powertrail má). Ostatní logy majitelé powetrailů prostě nemohou stíhat číst.

Dále uvádíme několik tipů, kam se vydat. Podotýkáme, že zatím vynecháváme ty powertraily, které jsou spíše sériemi a také powertraily tvořící obrazce. Na obojí ještě dojde, nebojte. Také si neděláme ambice na úplný seznam. A pokud máte tip na nějaký opravdu zajímavý powertrail, na který jsme zapomněli, napište. Link a GC kód vždy uvádíme na první kešku trailu.

 

Česká republika

JTJPT

 

Přidáváme několik tipů v okolních státech. Zde už si vůbec neděláme ambice na úplný seznam, spíš uvádíme ty, které jsou blízko nebo jsou zajímavé rozsahem.

Slovensko

Německo
Relativně blízko je třeba:

Rakousko
Sami máme zkušenosti s powertraily a sériemi v oblasti Zell Am See.

Maďarsko
Pohledem na mapu se může zdát, že Maďarsko je celé jeden velký powertrail. Např. u dálnic a hlavních silnic je obvyklé, že na každém odpočívadle najdete (fyzicky však často nenajdete) keš. Z powertrailů se podívejte třeba na:

  • GC2R6JK: BBT – Budapest Border Trail – těchto powertrailů je vlastně několik a „obkličují“ Budapešť ze všech stran. Keší je určitě přes 700. Obecně ale stav keší v Maďarsku nebývá příliš dobrý, takže se připravte na to, že najít všechny v powertrailu, stejně jako např. v největším českém, je skoro výjimka. Spousta jich na místě prostě nebude.
  • Maďaři si asi v obkličování libují, takže ještě třeba koukněte na GC4DHXB: SZBPT – Szekszárd Border Power Trail s 390 kešemi okolo města Szekszárd.

Polsko
Asi stojí za zmínku hlavně powertrail, který vznikl k prvnímu polskému megaeventu:

  • GC4BP8Q: Skarby Lasu (420 keší). Okolo najdete další série a powertraily, takže počet keší v oblasti je značně vyšší. Nicméně, opět podle logů, podobně, jako v Maďarsku, ani zde není stav keší příliš utěšený.

 

USA a Kanada
Pokud jste měli pocit, že množství keší v českých powertrailech je na vás moc, pak vás můžeme ujistit, že proti USA jsme… no… žabaři.

Jeden tip na závěr přehledu: Pokud si chcete vyzkoušet „americké šílenství“ v evropských podmínkách, jeďte určitě do Dánska: GC43AG3 DK Powertrail – 2172 keší a ještě si při tom pěkně užijete řízení auta:).

Ještě jeden tip: Myslíme si, že pro naše kačery neobjevenou zemí, je Slovinsko. Koukněte na mapu okolo Mariboru. To je powertrailů co?:)

Jak ty powertraily hledáme?
Jednoduše. Po přihlášení na svůj profil na geocaching.com, dejte hledat keš podle města – je celkem jedno kterého, tak třeba to vaše. No, a až se vám objeví mapa, tak zmenšujte a zmenšujte a pak můžete myší posunovat na jiné oblasti/státy. Při vhodné velikosti na vás začnou powertraily vykukovat v podobě „hadů“, či jiných uskupení.

A dost bylo tipů:)

Název powertrail vznikl v USA podle toho, že první rozsáhlé série keší byly umístěny pod sloupy elektrického vedení

 

Možná se vám ještě bude hodit pár zkušeností, jak powertraily absolvovat. Pokud jedete autem, „jde o čas na jednu kešku“. Čím rychleji, tím lépe:). Například u největšího powertrailu v ČR se to z vlastní zkušenosti dá stihnout za minutu od keše ke keši. Rozhodně doporučujeme víc lidí v autě. Jeden řidič, druhý navigátor s GPSkou v ruce, hlásící hinty lovcům a vzdálenosti řidiči. Pak je dobrý jeden či dva lovci. Ti vyskakují (občas skoro za jízdy) doleva a doprava z auta, hledají a logují. Když jde o powertrail složený z mysterek, doporučuje se vše vyluštit dopředu, pokud to jde. Pokud ne, máte zábavu pro dalšího člena týmu, na což se dá obětovat jeden lovec:).

Když je vás méně, funkce se kumulují. Třeba my lovíme většinou ve třech, já řídím a vyskakuji, manželka obsluhuje GPSku a georobotek nejprve vyskakuje, ale když ho to přestane bavit (to je tak u šesté keše), vyhazujeme ho na strom v případě, že trail obsahuje keš ve výšce.

Jako lovci se mi osvědčilo mít tužku přivázanou na krku. Jeden z prvních trailů jsem absolvoval s tužkou v puse (dávat ji do kapsy je fakt zdržovačka) a pak mě patřičně bolely čelisti:). Když zapisujete víc nicků do logbooku, je rychlejší mít nálepky, ale to já vám nemohu doporučit, nemám „nálepkáře“ rád. Hlavně v malých keších to ničí logbook. Dokonce jsem viděl, že ve snaze ušetřit sekundy, lepil jeden vyskakovač nálepku často jen na strom, kde tušil kešku. Také se dá pro víc nicků vyrobit speciální razítko. Ale to asi chce, abyste v týmu jezdili častěji, tedy pokud zrovna nevlastníte výrobnu razítek.

Co ale rozhodně doporučujeme, je jezdit s lidmi, se kterými si budete rozumět. Věřte, že nejdřív je to zábava, u 120 keše rutina a u 250… pohádat se lze velmi lehce. Tak je dobré, když máte v autě ještě náčelníka přes trudomyslnost:).

Když jdete na trail pěšky, či kolmo, v podstatě se vyplatí to samé. Pečlivá příprava dopředu, vytisknout mapu, hinty, projít možná úskalí. Když je vás víc, rozdělit funkce – jeden hledá, druhý zapisuje, třetí loguje, čtvrtý fotí, pátý se stará o jídlo, šestý hlídá psa, sedmý dohlíží na georobotky, osmý se kochá, devátý hlídá celé to stádo, ….:).

Tak, to je prozatím vše, máme za to, že námětů na výlety jsme nabídli tak na pět let dopředu. Příště slíbené série a potom také obrazce.

Nemohu vás ochudit ještě o jednu příhodu z powertrailu v USA, kterou jsem měl příležitost vyslechnout. Loni na podzim, jsem navštívil event ve Velké Bystřici u Olomouce (ano, právě v té Bystřici, kde se rok předtím konal skvělý megáč Mega Moravia). Pořadatelem eventu byl Martin Seidler, alias Sigma 1. Jeho event Vzpomínky na Seattle byl zaměřený právě na odlovy keší v USA, a součástí vyprávění byl i odlov powertrailu Route 66, který má 800 keší. Martin měl 2 dny na to, aby celý trail odlovil. Jeden den před sebou dlouho tlačil v autě manželský seniorský pár. Říkal si, že je dožene, ale kupodivu se mu ne a ne zadařit. Nemohl pochopit, jak to dělají, že jsou ve dvou takhle rychlí. Nakonec se mu poštěstilo a manželé na něj sami počkali. Dali se do řeči, a když se jich ptal, jak je to možné, že tak rychle logují, nemohl věřit vlastním uším, když slyšel jejich odpověď. Pán byl za volantem, paní vždycky vyběhla a z keše vyzvedla logbook, který si vzala do auta. Než dojeli k další keši, tak se zalogovala, a vrátila logbook do následující keše, odkud si vyzvedla další. Inu i takhle se to dá dělat. Ale u nás to raději nezkoušejte, protože my v Čechách máme rádi pořádek, a tohle nebyl návod, jak to dělat:)

geobubu

One comment

  1. Upřímně, jsem rád, že PWT není můj šále čaje.

Scroll To Top